ZajÄ™cia pozalekcyjne dla uczniów przygotowujÄ…cych siÄ™ do egzaminu dojrzaÅ‚oÅ›ci i maturalnego.
Od wrzeÅ›nia 2004 roku zorganizowaÅ‚am zajÄ™cia pozalekcyjne dla uczniów przygotowujÄ…cych siÄ™ do pisemnego i ustnego egzaminu dojrzaÅ‚oÅ›ci z historii. Dodatkowe zajÄ™cia prowadziÅ‚am spoÅ‚ecznie w roku szkolnym 2005/2006, w którym ostatni rocznik zdawaÅ‚ egzamin dojrzaÅ‚oÅ›ci. W zajÄ™ciach uczestniczyÅ‚a mÅ‚odzież klas trzecich technikum na podbudowie zasadniczej szkoÅ‚y zawodowej – 3TZA, 3TZB, 3TZC. ZajÄ™cia odbywaÅ‚y siÄ™ systematycznie raz w tygodniu, po poÅ‚udniu, w wymiarze 3 godzin lekcyjnych.
Od roku szkolnego 2005/2006 nieprzerwanie prowadzę społecznie zajęcia dodatkowe z uczniami przygotowującymi się do pisemnego egzaminu maturalnego (nowa matura) z historii w zakresie podstawowym. W kolejnych latach prowadziłam społecznie takie zajęcia dodatkowe w wymiarze 2 godziny tygodniowo.
Od roku szkolnego 2007/2008 nieprzerwanie prowadzę społecznie zajęcia dodatkowe z uczniami przygotowującymi się do egzaminu maturalnego z wiedzy o społeczeństwie w zakresie podstawowym w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Uczniowie uczestniczący w zajęciach uzyskują wysokie wyniki z egzaminu, a zdawalność matury z historii i wos w szkole wynosi 100%.
Realizacja tego zadania umożliwiÅ‚a mi doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci planowania wÅ‚asnej pracy i wzbogacenie mojego warsztatu. Odczuwam satysfakcjÄ™ z umiejÄ™tnoÅ›ci zorganizowania zajęć pozalekcyjnych, w których uczniowie z chÄ™ciÄ… uczestniczyli i którym pomogÅ‚am w utrwaleniu i opanowaniu wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci.
Dla uczniów wymiernÄ… korzyÅ›ciÄ… byÅ‚y pozytywnie zdane egzaminy. Ponadto wdrożyli siÄ™ do systematycznej pracy i uÅ›wiadomili sobie jej konieczność.
Prowadzone zajęcia rozszerzyły ofertę edukacyjną szkoły, a dzięki oferowanej uczniom pomocy zyskała ona szacunek w środowisku.