Testy diagnostyczne

Humor z zeszytów

Kontakt

Ukończyłam następujące kursy:

  • Kurs dla liderów Klubów Aktywnego Poszukiwania Pracy, przygotowujÄ…cy do peÅ‚nienia roli Lidera Klubu Pracy, prowadzenia doradztwa zawodowego i personalnego oraz pomocy bezrobotnym, zorganizowany przez FundacjÄ™ Akcji Demokratycznej ukoÅ„czony w lutym 1997 roku.


  • Kurs na egzaminatora OkrÄ™gowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie,nadajÄ…cy kwalifikacje egzaminatora OKE do egzaminu maturalnego z historii, ukoÅ„czony w grudniu 2005 roku. Z dniem 12 grudnia 2005 roku, po pomyÅ›lnie zdanym egzaminie, zostaÅ‚am wpisana do ewidencji egzaminatorów OKE w Warszawie do egzaminu maturalnego z historii.

Celem kursu było:

  • RozwiniÄ™cie umiejÄ™tnoÅ›ci trafnego, rzetelnego i obiektywnego sprawdzania, punktowania i oceniania zadaÅ„ maturalnych przy zastosowaniu ustalonych kryteriów oceniania i przyjÄ™tych schematów punktowania;
  • RozwiniÄ™cie umiejÄ™tnoÅ›ci stosowania siÄ™ do ustalonych kryteriów oceniania i schematów punktowania w szczególnoÅ›ci w odniesieniu do zadaÅ„ otwartych;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci oceniania prac egzaminacyjnych, zapewniajÄ…cego wysoki obiektywizm i porównywalność wyników;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci sprawdzania i oceniania zadaÅ„ we wspóÅ‚pracy z kierownikiem zespoÅ‚u egzaminatorów;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci klasyfikowania zadaÅ„ ze wzglÄ™du na standardy egzaminacyjne;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci okreÅ›lania przydatnoÅ›ci poszczególnych rodzajów, form i typów zadaÅ„ do stosowania na egzaminie maturalnym;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci ukÅ‚adania zadaÅ„ w oparciu o okreÅ›lone standardy;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci ustalania kryteriów oceniania i schematów punktowania;
  • Nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci kwalifikowania bÅ‚Ä™dów popeÅ‚nianych przez zdajÄ…cych i ich oznaczania;
  • KsztaÅ‚towanie poczucia wspóÅ‚odpowiedzialnoÅ›ci za jakość egzaminu.

Od 2006r. jestem powoływana jako egzaminator do sprawdzania prac maturalnych z historii. Obowiązki egzaminatora pełniłam w maju 2006 roku.

UdziaÅ‚ w pracach komisji, gdzie stosowane sÄ… ujednolicone i przejrzyste zasady punktowania i kryteria oceniania, uÅ‚atwiÅ‚ mi wprowadzenie podobnych metod w mojej pracy z uczniem. Część sprawdzianów opracowaÅ‚am na wzór arkuszy egzaminacyjnych, wprowadzajÄ…c odpowiednie rodzaje, formy i typy zadaÅ„. Przez to uczniowie nabrali wprawy w rozwiÄ…zywaniu problemów przedstawianych w różny sposób.

Uzyskane wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci pozwalajÄ… mi lepiej planować rocznÄ… pracÄ™ dydaktycznÄ…. UkÅ‚adajÄ…c sprawdziany dla uczniów biorÄ™ pod uwagÄ™ standardy egzaminacyjne i sposób formuÅ‚owania zadaÅ„ stosowany w testach maturalnych. StosujÄ™ typowe zadania maturalne z wykorzystaniem różnych źródeÅ‚ informacji historycznej – pisanych, kartograficznych, ikonograficznych, statystycznych. Ustalam jasne i Å›cisÅ‚e kryteria punktowania. DziÄ™ki tym wszystkim poczynaniom moja praca jest bardziej efektywna.

KorzyÅ›ci odnoszÄ… także uczniowie, którzy poznajÄ… procedury stosowane podczas matury. PrzyzwyczajajÄ… siÄ™ do rozwiÄ…zywania takich zadaÅ„, z jakimi zetknÄ… siÄ™ później na maturze. PiszÄ…c sprawdziany oparte na jej zasadach nabierajÄ… umiejÄ™tnoÅ›ci rozwiÄ…zywania w różny sposób stawianych problemów.

Szkoła odnosi korzyści dzięki podnoszeniu jakości kształcenia.

 


  • Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych i imprez krajoznawczo-turystycznych, nadajÄ…cy kwalifikacje do organizowania wycieczek szkolnych i imprez krajoznawczo-turystycznych ukoÅ„czony we wrzeÅ›niu 2007 roku. 

Szkolenie poszerzyÅ‚o mojÄ… wiedzÄ™ z zakresu form i metod planowania oraz zasad organizacji wycieczek szkolnych i imprez krajoznawczo- turystycznych. PoznaÅ‚am także zasady dotyczÄ…ce zachowania bezpieczeÅ„stwa życia i zdrowia uczestników imprez krajoznawczo – turystycznych i wycieczek oraz zakres podstawowych obowiÄ…zków kierownika i opiekuna wycieczki.

W wymiarze praktycznym szkolenie nauczyÅ‚o mnie jak wÅ‚aÅ›ciwie opracować program wycieczki, w zależnoÅ›ci od jej rodzaju, trasy, dÅ‚ugoÅ›ci trwania, stawianych celów poznawczych i wychowawczych, jak rzetelnie przygotować innÄ… niezbÄ™dnÄ… dokumentacjÄ™ wycieczki, w jaki sposób wycieczkÄ™ prawidÅ‚owo zorganizować, majÄ…c na uwadze troskÄ™ o bezpieczeÅ„stwo wychowanków.

Po odbyciu szkolenia mam możliwość uczestniczenia w wycieczkach szkolnych i imprezach krajoznawczo – turystycznych w charakterze kierownika bÄ…dź opiekuna. Wiem, jakie normy powinny być zachowane podczas takich imprez i przestrzegam ich w czasie trwania wycieczek z mÅ‚odzieżą.