Testy diagnostyczne

Humor z zeszytów

Kontakt

      PracÄ™ zawodowÄ… podjęłam po skoÅ„czeniu studiów w roku 1995. Przez kilka pierwszych lat zwiÄ…zana byÅ‚am ze szkoÅ‚Ä… podstawowÄ…, a w latach 1999-2002 pracowaÅ‚am w gimnazjum jako nauczyciel historii i geografii. W 2004 roku podjęłam pracÄ™ w szkole ponadgimnazjalnej - Zespole SzkóÅ‚ Odzieżowych w Radomiu, w którym jestem nadal aktualnie zatrudniona (obecnie ZespóÅ‚ SzkóÅ‚ Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i UsÅ‚ug) PoczÄ…tkowo uczyÅ‚am tutaj jedynie historii, ale po ukoÅ„czeniu studiów podyplomowych w zakresie wiedzy o spoÅ‚eczeÅ„stwie nauczam również tego przedmiotu jako drugiego obok historii. 

         Posiadam stopieÅ„ awansu nauczyciela dyplomowanego uzyskany w dniu 7 sierpnia 2008 roku. Od grudnia 2005 roku jestem wpisana do ewidencji egzaminatorów OkrÄ™gowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie do egzaminu maturalnego z historii. Od 2006 roku jestem powoÅ‚ywana do sprawdzania arkuszy maturalnych z historii.

      W szkole od wrzeÅ›nia 2007 do czerwca 2012 roku roku sprawowaÅ‚am opiekÄ™ na Szkolnym Klubem Europejskim, a stÄ…d koordynowalam organizacjÄ™ Dnia Europejskiego. Nieprzerwanie od roku szkolnego 2005/2006  opiekujÄ™ siÄ™ również pocztem sztandarowym naszej szkoÅ‚y, z którym uczestniczÄ™ w różnych rocznicowych uroczystoÅ›ciach na terenie Radomia. Ponadto jestem odpowiedzialna za corocznÄ… organizacjÄ™ akademii szkolnych z okazji ÅšwiÄ™ta NiepodlegÅ‚oÅ›ci.  Rokrocznie od 2004 roku organizujÄ™ dla maturzystów zajÄ™cia fakultatywne przygotowujÄ…ce ich do egzaminów maturalnych z historii, zaÅ› od roku 2008 obok fakultetu historycznego prowadzÄ™ również fakultet z zakresu wiedzy o spoÅ‚eczeÅ„stwie. Obecnie - od roku 2010 - sprawujÄ™ funkcjÄ™ wychowawcy klasy technikum, oddziaÅ‚ "B" o profilu fototechnik.

        W tym roku szkolnym, z poczÄ…tkiem wrzeÅ›nia 2014 roku, rozpoczęłam  siedemnasty rok pracy zawodowej. Za osiÄ…gniÄ™cia w pracy dydaktyczno - wychowawczej otrzymaÅ‚am dotychczas oÅ›miokrotnie nagrodÄ™ dyrektora szkoÅ‚y (w latach 2001, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2014). Nieprzerwanie podnoszÄ™ swoje kwalifikacje zawodowe, poprzez wyższe studia zawodowe z geografii i podyplomowe w zakresie wiedzy o spoÅ‚eczeÅ„stwie, liczne kursy, szkolenia i warsztaty. Dbam o warsztat pracy, motywujÄ™ wychowanków do nauki. W pracy zawodowej stawiam nacisk na: sprawiedliwe i obiektywne ocenianie ucznia, kulturÄ™ osobistÄ…, szacunek dla moich wychowanków. Jestem postrzegana jako nauczyciel wymagajÄ…cy, dbajÄ…cy o porzÄ…dek i dyscyplinÄ™, a jednoczeÅ›nie oddany uczniom, zaangażowany w rozwiÄ…zywanie ich problemów, ciepÅ‚y i z poczuciem humoru. Najbardziej lubiÄ™, gdy uczniowie wykazujÄ… zainteresowanie tematem, chÄ™tnie i aktywnie uczestniczÄ… w zajÄ™ciach, gdy ich wysokie oceny potwierdzajÄ… mój zapaÅ‚ w przekazywanie im wiedzy i dajÄ… w ten sposób zadowolenie obu stronom.

    Jestem nauczycielkÄ… z tzw. "powoÅ‚ania" cokolwiek to znaczy. Uwielbiam pracować z mÅ‚odzieżą, mam z niÄ… dobry kontakt. Natura wyposażyÅ‚a mnie w donoÅ›ny gÅ‚os, empatiÄ™ i coÅ›, co nazywam pedagogicznÄ… intuicjÄ… - umiejÄ™tność przewidywania zdarzeÅ„ i problemów pedagogicznych, podejmowania trafnych decyzji wychowawczych oraz takiego pokierowania uczniem, aby czuÅ‚, że wszystko zależy od niego, że sam steruje swoim losem i karierÄ… w szkole ...NajpiÄ™kniejsze momenty w pracy zawodowej to zwykle koniec roku szkolnego. Nie dlatego, że otrzymujÄ™ kwiaty jako dowód wdziÄ™cznoÅ›ci (bo przecież każda kobieta je lubi, nawet nie zwiÄ…zana z profesjÄ… nauczycielskÄ…), ale czÄ™sto sÅ‚yszÄ™ skandowanie uczniów :"dziÄ™kujemy, dziÄ™kujemy". Takie reakcje dajÄ… mi poczucie dobrze speÅ‚nionego obowiÄ…zku wobec moich wychowanków. MÅ‚odzież umie docenić to, że wymagajÄ…c od nich, wymagam wiele od siebie samej, a zmuszajÄ…c ich do rzetelnej pracy nad sobÄ…, sama stawiam sobie wysokÄ… poprzeczkÄ™. 

 

" Najlepszym jest ten nauczyciel, który uczÄ…c, potrafi tchnąć przyjemność w dusze uczniów" (Å‚aciÅ„skie)