Testy diagnostyczne

Humor z zeszytów

Kontakt

Ankiety ewaluacyjne

MajÄ…c na uwadze doskonalenie warsztatu i metod pracy na prowadzonych przeze mnie zajÄ™ciach robiÄ™ ankiety ewaluacyjne. W ten sposób uzyskujÄ™ informacje zwrotne na temat prowadzonych lekcji. Ich analiza pozwala na weryfikowanie i udoskonalanie metod mojej pracy i dostosowywanie jej do potrzeb danej klasy czy też ucznia.

Ankiety ewaluacyjne stosujÄ™ także w innych sytuacjach. Na zajÄ™ciach pozalekcyjnych prowadzonych dla uczniów zdajÄ…cych egzaminy dojrzaÅ‚oÅ›ci i maturalne pozwalaÅ‚y mi one dokonać oceny wÅ‚asnej pracy, stopnia zadowolenia uczniów i odniesionych korzyÅ›ci.

Ankiety przeprowadzane na zebraniach z rodzicami dostarczajÄ… mi informacji, czy rodzice sÄ… zadowoleni z formy zebrania, czy odpowiada im sposób jego prowadzenia, czy ilość przekazywanych informacji o ich dzieciach i sposób przekazywania jest prawidÅ‚owy oraz co rodzice chcieliby zmienić.

 

DziÄ™ki przeprowadzonym ankietom mogÅ‚am zbadać aktywność uczniów na poszczególnych etapach lekcji, stopieÅ„ zrozumienia i opanowania przez nich nowych wiadomoÅ›ci. Ankiety dawaÅ‚y mi również informacje na temat celowoÅ›ci doboru metod pracy i ich skutecznoÅ›ci. W ten sposób okreÅ›laÅ‚am mocne i sÅ‚abe punkty prowadzonych zajęć. WprowadzajÄ…c zmiany zwiÄ™kszaÅ‚am ich efektywność i atrakcyjność. DziÄ™ki prowadzonej indywidualizacji nauczania zwiÄ™kszyÅ‚am swojÄ… skuteczność.

Moje dziaÅ‚ania podejmowane na lekcjach przedmiotowych przyniosÅ‚y korzyÅ›ci uczniom, którzy z wiÄ™kszym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestniczyli w zajÄ™ciach osiÄ…gajÄ…c lepsze wyniki.

KorzyÅ›ci odczuwali też uczniowie klas maturalnych uczestniczÄ…cy w prowadzonych przeze mnie zajÄ™ciach pozalekcyjnych przygotowujÄ…cych ich do egzaminów dojrzaÅ‚oÅ›ci i maturalnych. DziÄ™ki wprowadzanym zmianom zajÄ™cia byÅ‚y efektywniejsze i atrakcyjniejsze, przez co wzrastaÅ‚a mobilizacja i zaangażowanie uczniów na zajÄ™ciach oraz gotowość do zwiÄ™kszonego wysiÅ‚ku. W efekcie wszystkie te czynniki znaczÄ…co wpÅ‚ywaÅ‚y na osiÄ…ganie lepszych wyników na pisemnych i ustnych egzaminach dojrzaÅ‚oÅ›ci oraz maturalnych.

Wyniki ankiet ewaluacyjnych przeprowadzanych wÅ›ród rodziców moich wychowanków utwierdziÅ‚y mnie w przekonaniu o celowoÅ›ci kontynuowania regularnych, systematycznych spotkaÅ„ z rodzicami wedÅ‚ug przyjÄ™tej formuÅ‚y. Ankiety wykazaÅ‚y bowiem zadowolenie rodziców zarówno ze sposobu prowadzenia zebraÅ„ i przekazywania informacji, jak i z iloÅ›ci przekazywanych informacji. Zrozumienie i życzliwość ze strony rodziców wpÅ‚ynęły na zwiÄ™kszenie mojej motywacji i mobilizacji do dalszej pracy.

Efektywniejsza praca nauczyciela, zwiÄ™kszona aktywność uczniów oraz pomyÅ›lna wspóÅ‚praca i zrozumienie na linii wychowawca klasowy - rodzice wpÅ‚ywajÄ… na podniesienie jakoÅ›ci pracy szkoÅ‚y.

PrzykÅ‚ad anonimowej ankiety ewaluacyjnej przeprowadzonej wÅ›ród rodziców klasy 2TA:

 

  1. Czy jest Pani/Pan zadowolona z formy zebrań?

   zdecydowanie tak       raczej tak        raczej nie           nie

 

  1. Czy Pani/Panu odpowiada sposób prowadzenia zebraÅ„?

    zdecydowanie tak       raczej tak        raczej nie           nie

 

  1. Czy ilość przekazywanych informacji jest wystarczająca?

    zdecydowanie tak       raczej tak        raczej nie           nie

 

  1. Czy sposób przekazywania informacji jest prawidÅ‚owy?

    zdecydowanie tak       raczej tak        raczej nie           nie

 

  1. Co Państwo chcielibyście zmienić?

 


 




analiza odwiedzajÄ…cychDarmowe zliczanie odwiedzajÄ…cych stronÄ™ - FreeStat.pl